bennybobil

betraktninger fra veien

Hvem har forsøkt å bryte seg inn i Benny?

Hvor er Benny er det sikkert mange som har lurt på i sommer?

Det startet så bra med tur til Stokkøya og full vask.
Etterpå ble Benny parkert i påvente av sommeren og nye turmuligheter.

 

Hallo! Står litt her i garasjen jeg selv om det er sol!

Hallo! Står litt her i garasjen jeg selv om det er sol og jeg burde vært på tur!

 

Men etter noen uker får jeg en SMS om at det lekker vann inn i bilen fra en observant nabo. Takluken, som jo var lekk da Benny var ny i min eie også, har igjen fått en dårlig pakning og vann renner inn i tak og i bilen.

Uff og huff.

 

IMG_5599

Takluken vekk!

IMG_5600

Tittei!

 

Først ble if-you-can´t-fix-it-with-gaffa-metoden testet, men det var uten hell.

Så, det endte med fem uker i en garasje for opptørking, før takluken kunne settes på pånytt med ny tetningsmasse.

 

IMG_6182

Luka på plass igjen!

IMG_6183

Godt jobba Hilde! 😉

 

Jeg har fått en teori om at noen har vært på taket til Benny for å prøve å bryte opp takluken og komme inn i varmen. Det kan jeg godt skjønne, for det er jo så hyggelig hos Benny, men litt dumt å prøve å bryte seg inn synes nå jeg da!

Så nå har jeg investert i lås til stigen bak på Benny og er enda mer påpasselig med å parkere med ”rumpa inn”.

 

IMG_6186

litt vanskeligere å klatre opp her!

IMG_6187

Ny lås! Litt mørkt bilde!

 

 

bilde

Best å stå parkert sånn! Godt selskap har Benny også!

Jaja. Sånn ble det. Nå er det høst og klart for vinterhi om ikke lenge.

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 3. oktober 2014 av i Benny 2014 med stikkord , , , , .