bennybobil

betraktninger fra veien

Benny i trøbbel (igjen!)

Det har vært en litt trøblete Benny-sesong i år dessverre. Og en tur til Ikea skulle vise seg å ta litt lenger tid enn først antatt her forleden.

IMG_3258

Idet jeg svingte av E6, mister plutselig Benny kraften og motoren slår seg av. Jeg får startet igjen, men da jeg runder rundkjøringen stopper motoren på nytt. Hell i uhell får jeg svingt meg inn på en busslomme i alle fall.

Hjelp! Alene på en busslomme uten å komme seg videre.

Hjelp! Alene på en busslomme uten å komme seg videre.

Ha- tom for bensin tenker jeg. Men etter to turer med bensinkanna til bensinstasjonen (ja jeg kjøpte bare en kanne på fem liter for jeg tenkte det holdt), innser jeg at det er på tide å ringe etter hjelp.

For sikkerhets skyld rekker jeg å gå tre nye runder til bensinstasjonen, og har til slutt fylt over 25 liter på tanken uten at Benny vil starte.
Ja, da er det virkelig noe galt, tenker jeg. Etter å ha ventet i nesten to og en halv time, pølse på bensinstasjonen og et ferdiglest blad, kommer endelig redningen i en Falck-bil.

Redningen er her!

Redningen er her!

–Tror nok det er bensinpumpa, sier sjåføren.
– Javel, sier jeg. Hva gjør jeg med bilen?

Opp på lasteplanet!

Opp på lasteplanet!

Heihei! Benny i farta!

Heihei! Benny i farta!

Siden det er etter stengetid, blir Benny regelrett dumpet hos Mekonomen Maks Auto Servis på Ensjø.
–De er gode på sånne biler, mener Falckbil-sjåføren.
– Håper virkelig de kan hjelpe meg, tenker jeg.
Bennys videre skjebne blir altså lagt i hendene på gjengen på Maks Auto Servis!

– Her setter vi igjen bilen!  – OK!

– Her setter vi igjen bilen!
– OK!

Jeg ringer neste dag
-Vi har egentlig to ukers ventetid på verkstedet, sier de.
Hjelpes, hvordan skal dette gå kjære Benny?

Men så går det tre timer og telefonen min ringer. Bilen er reparert! Hurra!! Med ny bensinpumpe er Benny klar for å møte vinteren, med håp om mindre trøbbel neste sesong.  🙂

(og de som driver Maks Auto Servis er mine helter!)

Maks Auto Servis = god sørvis!

Maks Auto Servis = god sørvis!

Legg igjen en kommentar

Informasjon

Dette innlegget ble postet den 1. oktober 2013 av i Benny 2013 med stikkord , , , , , .